понедељак, 12. мај 2014.

Лов ловио Малисоре



Лов ловио Малисоре
Око двора пашинога.
Он не гледа лов да лови,
Но да види пашиницу.
Она њега прва виде,
Маше руком и јабуком:
»Хајд у дворе, Малисоре,
Осман-паше дома није.
Неће доћи за неђељу,
Но је у лов у планину.«
Мудар бјеше Малисоре,
Поставио до три страже:
Једну стражу накрај мора,
Ону другу посред поља,
Ону трећу испред двора.
Малисоре у дворове,
Љуби лице пашинице.
Вика стража сакрај мора:
»Бјеж' из двора, Малисоре,
Ево иде Осман-паша!«
Малисоре и хоћаше,
Пашиница не даваше.
»Стан' полако, Малисоре,
Није ово б'јели снијег,
Да га газиш па оставиш,
ТСФо је лице пашинице.«
Вика стража сакрај мора:
»Бјеж' из двора, Малисоре,
Ево иде Осман-паша!«
Малисоре и хоћаше,
Пашиница не даваше:
»Стан' полако, Малисоре,
Н'јесу ово б'јеле овце,
Да их тјераш кроз планину,
Но је лице пашинице.«
Вика стража испред двора:
»Бјеж' из двора, Малисоре,
Ево дође стари паша!«
Малисоре бјежат ћаше,
Пашиница не даваше:
»Љуби боље, Малисоре,
Неће сада паша доћи.«
Осман-паша на дворове,
Малисоре низ прозоре.
Када дође Осман-паша,
Пашиници говорио:
»Зулко дано, љубо моја,
Што је коса замршена,
Што су очи замућене,
Што су дојке раскопчане?«
Пашиница говорила:
»Осман-паша господару,
Дојке су ми раскопчане:
Дојила сам лудо чедо;
Очи су ми замућене:
Сјеђела сам на прозоре,
Гледала сам слано море;
Косе су ми замршене:
Јер изађох на чардаке,
Пуну вјетар са планине,
Косе ми је замрсио.«
»Зулко дано, љубо моја,
Чија ј' ово самур капа,
И чије су пушке мале,
Чиј је коњиц у авлију,
Чиј је соко на селвију?«
»Осман-паша господару,
Братац ми је долазио,
Пио вино и ракију,
Све на голу вересију,
Па сам њему заставила
Самур капу, пушке мале,
Врана коња и сокола.«


  Народне пјесме
(Црна Гора и Дукађин)


Нема коментара:

Постави коментар